Dłonie oraz tablet na stoleHome staging

Home staging to profesjonalne przygotowanie nieruchomości do sprzedaży lub wynajmu.

Głównym celem Home stagingu jest sprawienie, aby nieruchomość była atrakcyjna dla potencjalnych kupców lub najemców. W ramach tego procesu zmienia się układ mebli, dobiera odpowiednie kolory, dekoracje i dodatki, aby stworzyć funkcjonalne i estetyczne wnętrze. Home staging może również obejmować naprawy usterek czy pomalowanie pomieszczeń, co poprawia ogólny wygląd mieszkania.

 

Od czego zależy zakres Home stagingu:

  1. Stan nieruchomości: jeśli mieszkanie lub dom wymaga dużych napraw lub modernizacji, zakres może obejmować nie tylko aranżację wnętrza, ale także remonty, takie jak malowanie ścian, wymiana mebli czy naprawa usterek. W przypadku nieruchomości w dobrym stanie, można skupić się głównie na stylizacji i dekoracjach.
  2. Budżet: klienci mogą decydować o tym, ile swoich funduszy chcą przeznaczyć na potrzebne zmiany. Wpływa to na wybór materiałów lub ilość pracy do wykonania. Niektóre działania mogą być kosztowne, dlatego warto rozważyć alternatywy, które będą bardziej opłacalne.
  3. Grupa docelowa: to do kogo kierowana jest oferta, ma ogromne znaczenie. Przygotowując mieszkanie nie wiadomo kto je kupi, ale można i nawet trzeba określić najbardziej prawdopodobnego odbiorcę i pod niego przygotować, daną nieruchomość. Inaczej wyposaży się mieszkanie pod studenta, a inaczej pod rodzinę z dziećmi lub seniora.
  4. Czas: w niektórych przypadkach czas może być czynnikiem ograniczającym zakres Home stagingu. Jeśli nieruchomość musi być szybko wystawiona na rynek, można skupić się na kluczowych zmianach i dekoracjach, które w krótkim czasie poprawią jej wygląd.
  5. Zysk: im wyższy jest oczekiwany zysk z inwestycji, tym większy zakres prac będzie potrzebny, aby maksymalnie zwiększyć atrakcyjność nieruchomości.

 

Kluczowe momenty, w których potrzebny jest Home staging:

  1. Przygotowanie do sprzedaży: gdy właściciel planuje sprzedaż mieszkania lub domu, Home staging pomaga zwiększyć atrakcyjność nieruchomości, co przyciąga większą liczbę potencjalnych klientów.
  2. Wynajem nieruchomości: dobrze przygotowane wnętrze zwiększa zainteresowanie wynajmem i pozwala na uzyskanie wyższej stawki czynszu. Home staging sprawia ,że przestrzeń staje się bardziej zachęcająca dla najemców.
  3. Nieruchomości z długim czasem na rynku: jeśli nieruchomość nie sprzedaje się lub nie wynajmuje przez dłuższy czas, z pomocą przyjdzie Home staging, który poprawi wrażenie nieruchomości i wyróżni ją na tle konkurencji.
  4. Nieruchomości po remoncie: po przeprowadzonym remoncie nieruchomości są odnowione, ale przeważnie puste, dlatego dzięki Home stagingowi, udomowia się wnętrza, aby wywołać pozytywne emocje u kupujących lub wynajmujących.
  5. Przygotowanie do sesji zdjęciowej: przed zrobieniem zdjęć do ogłoszenia warto skorzystać z Home stagingu, aby wnętrze wyglądało jak najlepiej i zachęcało do zainteresowania nieruchomością.
  6. Nieruchomości inwestycyjne: inwestor chce szybko sprzedać lub wynająć nieruchomość, Home staging znacząco przyspieszy proces oraz zwiększy wartość inwestycji.
    Home staging jest skutecznym narzędziem, które pomaga w maksymalizacji wartości nieruchomości oraz skróceniu czasu jej sprzedaży.